tag:blogger.com,1999:blog-7941597346873993673.post478048916994813648..comments2023-06-11T18:06:48.754+02:00Comments on norvegiasyndromet: Digital markedsføringsprognose for 2009Aimar Niedzwiedzkihttp://www.blogger.com/profile/16454031199074008665noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-7941597346873993673.post-52872169733161397362009-01-06T11:20:00.000+01:002009-01-06T11:20:00.000+01:00Veldig enig i det aller meste. Noen ting som jeg g...Veldig enig i det aller meste. Noen ting som jeg gjerne vil kommentere:<BR/><BR/>1. Reklamefolkene kommer til å begynne å lage bedre filmer, inspirert av Crispin Porter + Bogusky (de er det store hypebyrået i USA)<BR/>2. Mange kommer til å havne i fellen å kjøpe dårlige konsulenttjenester innen sosial media. Mange snakker, meget få leverer. Det gjør meg trist!<BR/>3. Politikk på nett blir en kopi av Obama, ingen er kreativ nok til å skape nye spennendes løsninger.<BR/>4. Nye sosiale media blir det lite av - vi har nått taket i denne omgang.<BR/>5. Web 3.0 får vente enda en 3-4 år før noen ting skjer.<BR/>6. TV og nett blir ikke en kanal i år heller, altfor mye penger står på spill.<BR/><BR/>Mine tanker - skal bli spennendes uansett å følge utviklingen!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7941597346873993673.post-35125063988672419002009-01-05T10:14:00.000+01:002009-01-05T10:14:00.000+01:00Her er noen kommentarer på dine prognoser:Prognose...Her er noen kommentarer på dine prognoser:<BR/><BR/>Prognose 1. Jeg tror TV og internett blir ett. Da blir det helt naturlig med interaktive hjelpere. TV-budsjettet og internettbudsjettet vil kombineres i løpet av de neste 5 årene tror jeg. <BR/><BR/>Prognose 5. Jeg vil hevde at et besøk på eget nettsted har høyere verdi en at en person ser en bannerannonse. Fokuser på å maksimere den målbare trafikken før man henger seg opp i tall og målinger på ting som er vanskelig å måle. Det er fortsatt mye å hente der det kan måles. Hvorfor betale 50000 kroner for 5000 klikk + noe uvvist når man kan betale 50000 kroner for 20000 klikk (hypotetisk eksempel) hvis klikkene har høy kvalitet og relevans?<BR/><BR/>Prognose 7. "Klikk her" får faktisk folk til å klikke. Det er noe av grunnen til at Google har lagt inn forbud mot slik tekst i Adwords-annonser. Spørsmålet mitt blir: Hvis målet med en bannerannonse ikke er å få klikk, hvorfor skrives det "klikk her" i bannerannonser<BR/><BR/>9. TV og internett blir mer eller mindre ett. Da blir det artig med målinger. <BR/><BR/>Vi får komme med noen slike prognoser på kuttisme i løpet av noen dager. Takk for inspirasjon i 2008!Anonymousnoreply@blogger.com