onsdag 20. januar 2010

Et eple om dagen - Langsiktig og helhetlig

Overhørt utenfor Eplehuset. "Er det Apple som lager iPhone? Hø." Verdens mest solgte mobil i 2009. Og en ung mann i beste målgruppe var ikke klar over hvem som laget mobilen han hadde hørt så mye om.

Vi TV annonserer musikkalbum i 14 dagers puls, for at artisten skal få en lang karriere.
Vi lanserer "ny og forbedret" lenge før noen egentlig var klar over at den originale var utdatert og tydeligvis ikke god nok.

Kanskje det ikke er varen det er noe i veien med, men måten vi gjør den kjent og tilgjengelig på? Hvis iPhone konversasjonen er noe å gå etter, er det opplagt at en historie eller vare skal gjenfortelles, foredles og dyrkes lengre enn vi hva vi oftest tror. Hvis fokuset er på varen og ikke reklamen i seg selv vil dette være en bærekraftig strategi.

Langsiktig og helhetlig. Det kan være anstrengende, ja direkte slitsomt. Fungerer det? Ta deg en coca-cola og tenk på det.



Ingen kommentarer: