mandag 2. juli 2007

Facebook eller fadebook. Whatever.

Har du hørt om fadebook? Det er i hvert fall hva mange mener om facebook i Norge i dag. Egentlig litt pussig hvor fort dette skjedde. Det er ikke lenge siden (under 6 måneder) jeg leste i Aftenposten at nå var myspace var ut og facebook inn. Og noen måneder før det var Second Life et must.
Nuvel.
Myspace lever i beste velgående til tross for at mange brukere har kommet og godt. Second Life har ikke blitt mindre eller overtatt verden for den saks skyld. Kan dette ha sammenheng med at vi besøker Second Life for å koble av fra hverdagen i en verden hvor vi ikke trenger å være oss selv 100% av tiden? Eller at vi på myspace først og fremst har den store gleden av å oppdage nye band og dele info om underoldningsverdenen generelt? Så hvor står da Facebook i denne sammenheng? Jo der deler vi bilder fra virkeligheten, og avslører vår status om hvorvidt vi er single, i forhold osv mens vi prøver å oppdage kjente fra videregående som vi strengt tatt ikke har noen grunn til å ha kontakt med.("jeg har klart meg bedre enn deg så" mentalitet er patetisk ansikt til ansikt og ennå mer via internettet).
Innimellom dette så finnes det koselige sider som flickr (joda, det er ikke alle bilder som er like familievennlige:-)) som kanskje ikke er hottest men som leverer i forhold til hva vi søker etter. Nemlig tjenester som beriker oss.
Derfor håper jeg at snart noen banker på fjesdøra og sier: Oy, kan dere ikke utvide tjenesten med noe som gir mening på lang sikt a'? Jeg vil gjerne vite hvorfor jeg ikke skal drive og le i det skjulte av alle dissa folka fra videregående. Det må da være en grunn, en virkelig grunn, til at jeg opprettet denne forbaska kontoen.
Tidstyver...

Ingen kommentarer: