mandag 7. juni 2010

En ekte statusoppdatering

Et tema jeg ofte nevner i foredrag er funksjonen til såkalte statusoppdateringer vi foretar oss på nettsamfunn. Den mest utbredte funksjonen er å sørge for at våre omgivelser ikke skal glemme oss. Når vi skriver om hva et av barna våre gjorde til frokost er det ikke fordi vi bevisst tror at alle vil si "jøsses for et unikt barn og for en spennende familie", men for å sørge for å være Top Of Mind.
Det er en hard kamp som utspilles daglig hvor ingen er vinnere, men noen blir mer lagt merke til. Mennesker liker å bli lagt merke til, det er et bevis på vår eksistens at vi er deltakere i samfunnet rundt oss.

Nuvel. Denne posten er en litt, bare litt, annerledes oppdatering. Jeg har skiftet jobb. Fra nå av er jeg å finne på det digitale byrået Suddenly Oslo.
Dette har flere konsekvenser. Jeg kommer til å begynne å skrive en del på Suddenly Oslo. Sannsynligvis vil jeg reprodusere mye av dette også her så foreløpig vil ikke denne bloggen forsvinne. I så fall vil jeg si i fra om dette slik at abbonenter på denne bloggen (takk for at du følger forresten) har mulighet til å gjøre endringer på sin leseliste. Punkt to er at det er fare for mer engelske poster. Tror ikke dette vil plage deg nevneverdig.

Ny jobb betyr også nye utfordringer, ergo vet jeg ikke helt om frekvensen på poster kommer til å være spesielt jevn i sommer. Beklager dette, hvis noen skulle finne dette rystende.
Når høsten kommer forventer jeg at livet vil være relativt normalt (ikke at jeg vet helt hva det betyr). Personlig har jeg et sterkt ønske om å fortsette å dele tanker og erfaringer på nett.
Håper dette settes pris på.

Takk for din tid.
Aimar


Publisert under Creative Commons lisens. Du finner originalen på Flickr av Javier Pais.

Ingen kommentarer: