...derfor er dagens post kort og konsis. Også fordi en baby krever mye tid om dagen som fører til irregulær digital aktivitet.
I dag er en av våre viktigste ressurser som individer, tid. Mengden media som konsumeres (5t+ per døgn) krever mer tid, til tross for multitasking en masse. Jobben krever vistnok mer tid (pussig egentlig med tanke på at vi har kortere arbeidsuke enn noensinne, men avisene sier i hvert fall så). Familien har blitt et tidsluk. Våre nye halvguder er barna. Utfordringen er selvsagt stor for markedsførere for å få tillatelse til å snakke til eller, ennå bedre, med oss.
Nylig la jeg merke til en bank som har en kampanje hvor de opplyser om at de nå har satt av tid til meg på bl.a busstopp i Oslo (hvor jeg forøvrig kaster bort tid litt for ofte..).
Jeg gjentar: Banken hadde satt av tid til meg.
I dag skal alle markedsførere vite at det er ikke merkevarer og bedrifter som bestemmer om de har tid til oss. Det er vi forbrukere og vår hektiske hverdag som vurderer hvorvidt vi har tid å sette av til produktet/ tjenesten.
Det finnes ingen måte å unnskylde denne type arroganse.
I dag må reklame og annen kommunikasjon klart antyde en verdiproposisjon hvor du og jeg som forbruker får noe av egenverdi tilbake ved å gi tid til produkt/tjeneste.
Produkt x (Personlig verdi = 0) = 0
Produkt x (Personlig verdi = 1n) = Verdifull forbrukertid
Flickr CC Throwthedamnthing.
Hvis du lurer på hvordan dette med tid og kommunikasjon kan gjøres smart kan du jo ta en titt på en Gulltagg vinner, Sekunder for Leger uten grenser fra Dinamo, omtalt her.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar