fredag 30. oktober 2009

Sharing is caring

Har hatt gleden av å holde foredrag på Årets fagkonferanse til Mediaforum. I den forbindelse vil jeg takke ANFO for prisen som Årets foredragsholder. I denne forbindelse skal jeg innrømme at jeg har vært elendig til å dele mine foredrag tidligere. Dette skyldes ikke at jeg ikke ønsker, men at stilen på presentasjonene krever kommenterende notater.
Endelig har det lyktes undertegnede å faktisk formalisere denne prosessen slik at jeg endelig kunne poste en seriøs presentasjon på Slideshare.
Allerede nå ser jeg at det er mangler i disse notatene (en presentasjon bygger tross alt på tanker som stadig videreutvikles), derfor en liten oppsummering av innholdet først.

For å lykkes som selskap/ merkevare i folkemedia er man nødt til å være like menneskelig som de menneskene man ønsker å ha et forhold til. Dette er uhyre vanskelig for selskaper med en forhistorie, fordi de nettopp er bundet av denne. Det er således lettere for nye selskaper å lykkes på denne arenaen da de ofte har samme verdier som vår nye mediaverden er skapt på. Deling, altruisme, sammen er vi sterke og så videre. Selskaper av den gamle økonomien kan definitivt lykkes, men det krever en omfattende indre rensing hvor det å dyrke fram en åpen og inkluderende bedriftskultur er imperativt. Jupp.

Så til presentasjonen. Den er døpt GREI. Åpne spilleren i fullskjerm for å lese notatene, uten de blir den meningsløs. Og vær litt grei selv. Har du noen kommentarer, spørsmål, ris eller ros, kildekorrigering, hva som helst så vær så snill og kommenter. Det er slik både du og jeg kan bli ennå bedre.

4 kommentarer:

Kjersti Nesbakk sa...

Jeg ble så glad Aimar! Jeg ble så glad forsi du har lagt ut presentasjonen din med kommentarer sånn at jeg kan få ta del i kunnskapen og innsikten din. Takk for at du var så grei! For det er jo nettopp det som er forlengelsen av en bevissthet på dette området,-at de man er grei overfor: kunder, kollegaer, utfordrere, hjelpere og i det hele tatt andre mennsker, de HUSKER deg som grei. Og får lyst til å hjelpe deg og bidra til at du fortsetter å være det. Jeg har en opplevelse av det hver morgen når sjåføren på 28 bussen venter på at min 45 buss kommer sånn at jeg ikke blir forsinket på jobben. Min buss er som regel litt forsinket og han er litt for tidlig ferdig. Men han venter på meg for å være grei. Jeg blir selvfølgelig veldig takknemlig, og deler min takknemlighet med den greie sjåføren men skjenker også en tanke til hans arbeidsgiver Ruter som har valgt å ansette en så serviceminded mann. Selv om han er litt dårlig i norsk. Enn så lenge, for han kommer til å bli mye flinkere velsig fort. Rett og slett fordi han er grei, har kontroll på kundene sine og gjør seg tilgjengelig for smil og dialog:-)

Hans Moe sa...

Grattis Aimar, vel fortjent og vel unnet!!

KP sa...

Grattis med pris. Jeg håper jeg får anledning til å høre deg en dag:)

Aimar Niedzwiedzki sa...

Takker for vennlige ord. KP, du stakk jo av med prisen i fjor så det setter den jo bare i ennå bedre lys. Vi kan jo arrangere vår egen minipubkonferanse. Synserne mener over en øl konferanse:-)
Uansett, ikke vær redd for å kritisere innholdet i denne presentasjonen. Er litt usikker på om den er godt nok argumentert.