fredag 8. august 2008

Analoge observasjoner i Torggata Del 2

Del 2 - Blockbusteren Batman
Kinobesøket skal vistnok gå ned i Norge når temperaturen går opp. Dette er en sannhet med modifikasjoner. Leverer du et godt nok produkt vil det alltid være interesse for det. Den nye Batman filmen er et eksempel på hvordan du kan lykkes på tross av været. Dette bildet utenfor Eldorado taler sitt tydelige språk.


Nærmere en BlockBuster er det vel umulig å komme i Norge. En BlockBuster skal muligens gå rundt hele kvartalet (skjedde første gang i USA på 70-tallet i forbindelse med Jaws (Haisommer)), men det får da være grenser for krav i lille Norge.
Grattis til Batman for å lage en norsk Blockbuster med 30 solgrader i lufta!
Er varen god nok går det alltid an å gå mot markedet (i dette tilfellet lavere kinobesøk om sommeren). Det er faktisk mulig å gjøre mer suksess enn ellers (mindre konkurranse). Konformitet er skummelt, spreng blokka. Ha det litt moro. Det er bra for business.

Ingen kommentarer: