mandag 4. august 2008

Analoge observasjoner i Torggata

Del 1 - Grillkonge
Hver eneste sommer blir været hovednyheten i Norge. Yr opplever en dramatisk oppgang i trafikken sin og nordmenn legger planer deretter. Markedsføringen tilpasser seg også været, men det er ikke alltid med hell.
Meny startet sommeren med en grillkonge kampanje. Ikke noe galt i det, men se bildet under for å få en ide om hvor feil det kan gå.


Bildet er tatt av en såkalt kreativ utendørs reklameflate på en av regnværsdagene vi hadde i sommer. Den nedregnede "Grillkongen" i speilet er undertegnede som følte seg litt provosert.
Analoge flater er ikke så enkle å moderere hvis været slår seg vrang. Kanskje Meny ville vært bedre tjent med at du kunne lastet opp et bilde av deg selv i en Grillkongegenerator på nettet? Legg inn et bilde av deg selv og send invitasjon til venner hvor du inviterer til grillfest. Synes nesten dette lukter som svinaktig bra reklame (beklager mine simple ordspill).

Ingen kommentarer: