onsdag 28. januar 2009

Jeg vil takke familie og venner...

...og mine kolleger som har gitt meg støtte og inspirasjon. Uten dem ville jeg aldri klart å skrive slagordet "Når kun det neste beste er bedre enn konkurrenten".
Nuvel, kanskje var ikke dette en tekstlinje som ville gitt meg en pris på Gullblyanten, men takket være reklamebyrået Edison kan jeg nå få min egen Gullblyant på pulten. Invitasjonen fra Kreativt Forum til prisutdelingen var utformet på en annerledes og morsom måte. Invitasjonen inneholdt et ark med KF sin logo. Ved å slå på webkameraet på datamaskinen og plassere arket i korrekt posisjon dukket på magisk vis Gullblyanten opp på pulten. Nesten magisk. Teknologien nå til dags altså. Du kan prøve det selv ved å gå inn på Gullblyanten og følge instruksjonene.


Men, dette er ikke en løsning som ville fungert hvis den skulle vært spredt på et bredere nivå. De tekniske kravene (webkamera) kombinert med arbeidet for å få visualiseringen til å fungere ville resultert i et frafall av potensielle brukere. I et relativt begrenset fora er dette en morsom og annerledes måte å skape litt glede, og kanskje til og med øke stoltheten over å være invitert. Mission accomplished med andre ord.
Fint å se at Kreativt Forum har valgt å bruke et byrå fra Porsgrunn til å lage årets invitasjon til Gullblyanten.

Ingen kommentarer: