I mitt forrige innlegg skrev jeg om bruken av digitale hologram i forbindelse med Gulltaggen. En av mine påstander var at slik teknologi sannsynligvis ikke ville være smart å bruke hvis man kommuniserte til en bredere målgruppe (basert på at teknologi kan være en barriere for deltakelse).
Og som en skjebnens ironi lanserer GE (General Electric) en side for å forklare Smart Grids utviklet av det geniale nordsvenske digitale byrået North Kingdom (på oppdrag fra Goodby, Silverstein & Partners). For NK har på elegant vis klart å bruke digitale hologram på en så tiltrekkende måte, at det blir noe jeg som opplever bare må teste ut.
Smart Grids er veldig i vinden forøvrig. President Obama har sagt at han støtter økonomisk utvikling av tjenester på det gamle strømnettet i statene som reduserer energiforbruk og gjør verden til et bedre sted å bo. Hjernene bak Smart Grids mener at denne teknologien kan gjøre brilliante ting. Og GE har selvsagt en stor interesse i dette feltet, og klarer med denne kampanjesiden å formidle dette budskapet til alle som er nysgjerrig. For å sørge for at siden blir besøkt har de til og med laget denne TV reklamen som skal gå på TV i forbindelse med Superbowl.
Disse svenskene altså. Her trodde jeg at et norsk byrå var helt i forkant på en smart flashløsning og så måtte North Kingdom komme å vise hvor drøyt bra dette kan gjøres. Men GE har garantert større budsjett enn Kreativt Forum så vi kan jo bruke det som forklaring på hvorfor deres digitale hologram er så mye mer seksy. Denne kampanjen oppdaget jeg på Creativity Online.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar