Hva tenkte KK sin redaktør når denne banneren møtte henne på nett?
Ord føles nesten overflødig. Det er ikke Floradix sin feil. Å devaluere sitt eget redaksjonelle produkt til en notis for å skrike ut reklamebudskap er ingen tjent med. Men det ble værre... Her er søstermagasinet Henne. Og dette bildet er ikke redigert. Slik møtte Henne og KK leserne 19. februar 2009.
Har finanskrisen gjort dette til året som fra nå kan kalles Banner Horribilis? Kom gjerne med eder og galle kommentarer. Jeg klarer ikke mene mer om dette. Nå skal jeg gå på jakt etter en digital solskinnshistorie.
1 kommentar:
Noen har jo kjøpt denne annonseplasseringen - i dette tilfellet meg (altså Max Factor - ikke den andre). Det er klart det er negativt å få oppmerksomhet i en kontekst der reklame er det eneste budskap. Vi som kjøper reklame ønsker jo i utgangspunktet å få den redaksjonelle profilens troverdighet til å smitte over på forbruker. Dersom da den redaksjonelle profilen erstattes med en utelukkende kommersiell profil vil også verdien falle. Jeg er forøvrig enig med deg i at det nok er finanskrisen/pengegriskhet som er årsaken til at det vi tidligere anså som kvalitetsnettsteder ikke lenger tør/vil/har råd til å takke nei til annonsører og budskap som ødelegger for brukerne og andre relevante annonsører.
Legg inn en kommentar