onsdag 25. februar 2009

ord & uttrykk: Trenzy


Nytt ord i serien Ord & uttrykk: Trenzy. Når en person på Twitter går på en oppdaterings frenzy. Helst i en sint stil, rettet mot et tema, selskap eller individ.

Her er et teoretisk eksempel.
Lifehack
Why don't Nokia support updates for Mac usrs? 2 hours ago
I feel like I've been sent on a loop through all the Nokia pages on the web to sort it. No bloody xplanation. 45 min ago
Stupid Care center uses 3 days to update my phone??!! I cant live 3 dayz without my mobile!!!! 30 min ago
I will never by a Nokia phone again. Arrogant finish vodka drinking flock under MSFT control. Samsung here I come. 10 min ago


Så hvorfor skal jeg bry meg? Av to grunner.

Først. Lytter du etter faktiske Trenzies om ditt produkt eller varemerke i sosiale medier (eller folkemedia som jeg liker å kalle det)? Hvis ikke bør du starte snarest. Prøv for eksempel Twingly som både gir deg muligheten til bloggsøk og Twitter søk.
For det andre. Begynner du å bruke ordet Trenzy har jeg bevist hvor lett innhold sprer seg i en digital sammenkoblet verden.

Ønsker du å følge mine Tweets er det bare å følge Twitter lenken øverst til venstre på denne siden.

Ingen kommentarer: