søndag 21. juni 2009

Volkswagen hjelper deg med bilvalg via Twitter

Crispin, Porter + Bogusky har laget en nytenkende bannerløsning for Volkswagen i USA. Skriv inn din Twitter ID i banneret og der og da blir dine kvitringer analysert for å finne ut hvilken Volkswagen som passer din Twitter personlighet.

Her er et par skjermdumper som viser forløpet.



Jeg er imponert over hvordan de har løst dette på en ekstremt sømløs måte. Kudos på alle tekniske og kreative områder.

Det er selvsagt et lite men...
Ikke på langt nær alle bruker Twitter. Så hvordan unngå at forbipasserende til reklamen uten Twitter konto føler seg mindreverdige?
Konklusjonen på analysen av kvitringene er ikke dyp vitenskap (i så fall hadde jeg fått en miljøbil og ikke sportsbil anbefalt). Det hadde jeg ikke forventet heller (kynisk som jeg er). Men uansett hva nå dette hadde vært reklame for, kan det være at mottaker hadde trodd at en slik "analyse" skulle være riktig.

Dette er en bannerløsning hvor jeg er tror at de som velger å delta opplever det som morsomt og sitter igjen med et positivt inntrykk av merkevaren.

Og før Grandiosa løper ut og lager banner for å finne riktig Grandis pizza til deg kan du sjekke løsningen hos Eyeblaster eller her.

Ingen kommentarer: