Den engelske utgaven av magasinet Marketing er enig med meg om at reklamebyrået Wieden + Kennedy sin kampanje for Honda i fjor var strålende (se TV på nett).
“The agency is probably best remembered this year for its work with Honda, and this account provided evidence of its contribution to clients' business. The marque registered its highest sales figures in the UK in September, and Honda's market share has risen by 16% year on year." Også på den årlige Campaign Digital Award ble de belønnet (Best Auto Site 2007). I den forbindelse ble det produsert en film som forklarer bakgrunnen for kampanjen som var et samarbeid mellom WK og digitalbyrået Collective.
Det kanskje aller mest gledelige med skryten Collective, WK og Honda får er at den er satt i sammenheng med en klar salgsøkning.
Med andre ord er det bare å utfordre seg selv i å lage dype kampanjer med nett som hovedkilde for informasjon. Bare sørg for å ha satt noen målsettinger om hva resultatet skal være i forkant utover standard klikk og visning referanser. Og ikke minst pass deg for å la det kreative eller nyskapende overstyre bunnlinja. Tør alltid å ha suksesskriterier.
Har du lyst til å se en fasinerende film om trimming av gressklippere finner du en herlig her.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar