Det dukker stadig opp pussige innslag av Norgesreklame i internasjonal markedsføring.
Bacardi sendte en gjeng ungdommer opp igjennom landet vårt i en slag realityserie hvor de til slutt endte opp i Russland. Merkelig å se en gjeng byspanjoler prøve å bade i Karasjok på YouTube for å promovere sprit. Nuvel, nok om det.
Siste oppdagelse speider Nidde har gjort er fra surferernes verden (ekte surfere altså). Feitaboogie merket Rip Curl jakter (inn i evigheten?) på den perfekte bølgen, og hadde klart å komme fram til at denne bølgen muligens var å finne ved Lofotens vakre strender. Ta en titt på Rip Curl TV og se Lofoten fra sin beste side.
Rip Curl lager så flotte TV produksjoner at du ikke trenger å ha et snev av surfe interesse for å la deg underholde. Kanskje også fordi deler av disse filmene også vises på EuroSport?
Uansett synes jeg de gjør en glimrende jobb i å publisere webinnhold på sin hjemmeside som forsterker merkevaren og ikke minst inspirerer kundene til å, jupp, surfe. Ikke bare er det filmene, men også blogger og flotte sportsfotografier.
Litt på siden: De brukte norske musikk i filmene, og holdt for sikkerhets skyld noen konserter i Norge til inntekt for WWF. Flotte folk disse surferne fra Down Under.
Som takk for den gode turistreklamen for Lofoten har jeg funnet fram denne knallsterke reklamen for Australia.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar