For kort tid siden skrev jeg om man kan reklamere for noe bedre på noe dårligere med fokus på digitale TV'er som reklameres for på analoge nett og fjernsyn.
Passende nok glimter Toshiba til med å lage en kampanje hvor de har laget en TV reklame for Toshiba sin nye teknologi som fungerer ganske bra. I hvert fall når det kommer til å si at Toshiba har teknologi i sine fjernsyn som forbedrer til og med dårlige bilder. Upscaling er en god differensiator.
De gjør det ikke gjennom å vise teknologien (takk og pris) men ved å lage en video som har fått god nettspredning. Ikke så rart for denne slår an hos ungdommen tror en gammel gubbe fra bygda Oslo (meg altså...).
Dette er utvilsomt en flott og severdig TV reklame. Over 400 000 visninger per dato på YouTube alene.
Så langt så bra. Dessverre faller kampanjen fullstendig sammen når du kommer inn på kampanjesiden. Her ser det ut som om reklamegutta i London har blitt for opptatt å kose med seg selv og sitt opphøyde selvbilde. Trist og se den totale mangelen på interaksjon og videre fordypelse. Her var det tydelig mangel på innsikt i oss, publikum sin opplevelse av produktet og siden.
Det er alltid en fare at man som markedsfører investerer så mye i en del av produksjonen og ikke minst blir så opphengt i den at man glemmer helheten. Dette er farlig. Opp i all teknologien har byrået glemt å gi meg muligheten til å bli bedre kjent med Upscaling på en smidig måte.
Synd, for de var virkelig på gang. Ned som en skinnfell eller er jobben helhetlig knallgod? Kom gjerne med synspunkter.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar