torsdag 20. desember 2007

Annerledes og bra filmreklame

Det er liten tvil om at mitt innlegg om musikkåret 2007 har vært populært, og jeg er takknemlig for at mange av mine venner i musikkbransjen valgte å se på min utradisjonelle oppsummering med et smil.
Og som en liten inspirasjon til hvordan man kan tenke nytt anbefaler jeg at man tar en titt på den spanske reklamen for skrekkfilmen REC. I stedet for klisjeen av en dyp stemme som snakker om frykten og djevelskapen, har de i stedet valgt å sette kameraet på publikum under en festivalvisning. Personlig tror jeg dette er den filmreklamen jeg har skvettet mest av, og det uten å se ett eneste klipp av filmen!


Rett og slett et strålende eksempel på nytenking i en underholdningsektor som sliter med å komme seg ut av gamle spor.
Takk til tidligere kollegaer på EA for tipset om denne reklamen.

Ingen kommentarer: