Er Limahl og nynner i hodet ditt? Det engelske mobiloperatørselskapet Orange har satt en ny standard for lange websider. I forbindelse med deres Unlimited abbonement har de laget en kampanjeside som rett og slett aldri tar slutt.
I hvert fall har ikke jeg klart å komme til slutten for det om jeg i godt over minuttet lot musepekeren rulle seg nedover flashsiden.
Innholdsmessig er siden fylt med referanser til kampanjen; minispill, fakta, TV-reklamen og en god del absurditeter. Sistnevnte oppleves som helt nødvending for å understreke det meningsløse i å rulle nedover siden. Det er vanskelig å ikke se på dette som en gimmick for oppmerksomhet (ikke bare fra kunder, men media, forum og blogger). Kanskje er det greit, for det er ingen tvil om vanskelighetene rundt det å skille seg ut i mobilmarkedet. Siden har fått oppmerksomhet, de får fram poenget med abbonementet på en nyskapende måte uten at teknologien blir en hemsko.
Alikevel er denne uendelige siden ikke perfekt. Ingen liker å gå glipp av de siste 10 minuttene av en film, og det er nettopp det inntrykket enkelte vil sitte igjen med. Før eller siden gidder du bare ikke å rulle videre ned. Kanskje er det ikke så farlig, for Orange har for lengst fått fram sitt hovedpoeng.
Fra et teknologiperspektiv er siden innovativ og har du litt fasinasjon for flash og nyskaping, er et besøk obligatorisk. Never ending story - aaa-aaa-aaa.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar