tirsdag 27. mai 2008

Feit Weezer video og Vinn en reise til Norge. Hur bra som helst!

OK, dette er dagen for årets første agurknyheter fra Norvegiasyndromet, men det er et par hendelser jeg har kommet over siste uken som rett og slett fortjener litt oppmerksomhet. Mener du dette var bortkastet tid så skriv en kommentar.
Første sak ut er en amerikansk designkonkurranse. Har du hørt om det norske kildevannet Utla Valley? I så fall kan jeg informere at det er en dal i Norge som heter Utla og at en kildevannprodusent i USA nå skal markedsføre dette nasjonalt. I den forbindelse har de en Redesign konkurranse av forpakningen til vannet. Konkurransebidragene må være levert inn nå så det er ikke noe poeng å finne fram designeren i deg. Det berømte poenget er at du kan vinne en eksotisk 4 dagers tur til Norge for å komme opp med et nytt design for et varemerke?! Det er klart at mange unge spirer selger seg billig for en plass i varehyller, men en tur til Norge? Hvis du ønsker virkelig seriøse bidrag i en slik konkurranse tror jeg det lønner seg å tilby noe mer konkret i forhold til å skape ekte engasjement. What you pay is what you get gjelder også i konkurranser.
Uansett skal jeg monitorere det videre forløpet til Utla Valley Water, og rapportere hvis det skjer noe spennende med disse amrikanerne som stæler vannet vårt.
Ukens andre nestenagurk er Weezer. For de som ikke kjenner bandet: Skam deg. Flinke, ironiske, humoristiske rockere som har levert varene på gjentatte album. Nå er ny singel og video lansert. Og denne er et sjarmtroll for alle som har jaktet på viralvideoer de siste årene. Weezer har på snedig vis klart å legge inn elementer fra fingerfilmene til DaftPunk, DietCoke og Mentos, Evolution of Dance, Leave Britney Alone og mange flere. Tror kanskje jeg skal begynne å bruke denne i presentasjonene mine når jeg skal forklare hva viralfilmer er.
Videoen har for lengst passert 3 millioner visninger på YouTube og på sin egen kanal har de lagt ut flere småklipp fra innspillingen. Dette er ikke bare morsomt, dette er et virkelig bra markedsføringseksempel.

Det var kanskje ikke starten på agurksesongen alikevel?
Oppdatering: Her er lenken til Weezer kanalen på YouTube.

Ingen kommentarer: