I Norge har vi menn hatt den delte gleden av å bli assosiert med biler styla med grønne neonlys når vi skal bli påvirket til å kjøpe nye barberblad. Ikke at jeg skjønner helt hva dette har med barbering å gjøre men i en nærmest monopolsituasjon kunne vel strengt tatt Gillette sunget julesanger så lenge de slutten avsluttet med å si at det har kommet en ny versjon.
I Frankrike er situasjonen annerledes for der er det konkurranse. Utfordreren heter Wilkinson Sword og i høst lagde de en forfriskende ny kampanje hvor fokus ikke gikk på antall blader men om hvorfor vi menn bør barbere oss.
Fight For Kisses heter kampanjen som noe uventet har innført krig mellom husbonden og den myke deilige babyen. For alle vet at når babyen har kommet til verden har ubarberte far lite å stille opp med. Det første sjokket kampanjen ga meg var at det i reklamefilmen ikke er ett eneste levende bilde, alt er animert. Her er to minutter pur underholdning.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar